Media raštingumo stiprinimas

Kartu su Vilniaus politikos analizės institutu parengta programa, įgalinanti moksleivius ir senjorus atskirti melagingas žinias ir propagandą nuo teisingos informacijos.

Mokykloms parengta ir pristatyta Pamokų planų metodologija, leisianti mokytojams į savo mokymo planus įtraukti kritinio mąstymo temą.

Stiprinant piliečių gebėjimus kritiškai vertinti ir naudotis tradicinėse bei naujose žiniasklaidos priemonėse pateikiama informacija ugdomas atsparumas melagingoms žinioms. Darbas su vyresniojo mokyklinio amžiaus jaunuoliais, besimokančiais 5 skirtingose mažumų mokyklose pietryčių Lietuvoje, bei Trečiojo amžiaus universiteto ir viešųjų bibliotekų lankytojais, mokytojais ir neformalaus švietimo ugdytojais.

Trečiojo amžiaus universiteto ir viešųjų bibliotekų lankytojams surengtos 2 tiesioginės transliacijos (2018 m. vasario 20 d., kovo 6 d.), apie dezinformacijos veikimą ir žiniasklaidos vaidmenį ją skleidžiant ar išviešinant. Tiesioginėse transliacijose dalyvavo VPAI ekspertai Donatas Puslys, Simas Čelutka, Algirdas Davidavičius ir kultūros politikos analitikė Skaidra Trilupaitytė. Transliacijas stebėjo apie 200 Lietuvos bibliotekų.

Parengtas Kritinio mąstymo indekso testas, pristatytas diskusijų festivalyje „Būtent!”. Adaptuotas jaunimui, perkeltas į internetinę erdvę, ir paverstas trolio, elfo bakalauro arba magistro titulus suteikiančia viktorina. 10,867 testo peržiūros, iki galo klausimyną atsakė virš 7400 žmonių.

Melagingų žinių ieškoma, jos dekonstruojamos ir kartu su paaiškinančia informacija publikuojamos ALF partnerio Vilniaus politikos analizės instituto Facebook paskyroje #MelųMaišelis. Nuo projekto pradžios publikuotos 21 naujienos, kaskart pasiekiančios nuo 1.000 iki 23.000 Facebook vartotojų.

Rėmėjai ir partneriai