Andrius Bielskis. Apie religijos ir valstybės santykių problemą nūdienos demokratinėse visuomenėse
(pagal Andriaus Bielskio knygą „Nešventas sakramentas. Ideologija, tikėjimas ir išsilaisvinimo politika“) Pastaruosius du dešimtmečius religijos ir politikos santykių problema buvo [...]
Ieva Karvelytė. Postmodernistinis susvetimėjimas
„Nerakink durų. Pamatę uždarytas kaimynai supras, kad išėjom.“ Būdama maža niekuomet nesuprasdavau šio močiutės pasakymo. Kaip įmanoma nerakinti durų išeinant? Kodėl [...]
Simona Merkinaitė. Apie vidurio kelio paieškas
Per Holokaustą žydus gelbėję žmonės dažnai nesugeba atsakyti, kodėl tam ryžosi. Jie dažnai apeliuoja į žmogiškumą, į norą išlaikyti žmogiškos [...]
Rimvydas Valatka. Istorijos politika – tarp šalto konsensuso ir svilinančios urapatriotų aistros
Kaip rasti brandžios istorijos politikos raktą? Kuris ir apsaugotų visuomenę nuo Kremliaus propagandos ir paliktų atviras duris diskusijai? Kurioje kartais [...]
Gabrielė Norkūnaitė. Ribinės valstybės sutrikimas
Krzysztofas Czyżewskis viename savo straipsnių apie Centrinę Europą mini dažną klaidą šio regiono sąvokos vertimuose. Jis pabrėžia, jog CE teritorija [...]
Lenkija imasi Aukščiausiojo Teismo valymo
Demokratijai Lenkijoje iškilo dar didesnė grėsmė: nauju Aukščiausiojo Teismo įstatymo pakeitimu gali būti naikinamas valdžių atskyrimo principas ir teismų nepriklausomumas. [...]
Kaip priešintis baimės politikai XXI amžiuje?
„Jie atvažiuos čia, tinginiaus, gaus pašalpas iš mūsų pinigų“, „jie sugriaus šeimą ir sunaikins tautą“, „jie nenori integruotis, plėšikautojai“, „jie [...]
Kaip priešintis baimės politikai XXI amžiuje?
Romaino Gary 1956 metų romano „Dangaus šaknys“ herojus Morelis svajoja „apie savotišką Istorijos draustinį, panašų į mūsiškius afrikietiškus draustinius, kur [...]
Jurgita Jačėnaitė. Emigracijos mitai: ar mūsų vis dar trys milijonai?
Emigracijos tiesos ir mitai: ar mūsų vis dar trys milijonai? Jurgita Jačėnaitė / Atviros Lietuvos fondas Atviros Lietuvos fonde birželio [...]